گزارش كارآموزي شركت بيسكوئيت گرجي

سيما فايل دانلود مقاله گزارش كارآموزي پروژه نمونه سوال

گزارش كارآموزي شركت بيسكوئيت گرجي

۷ بازديد

گزارش كارآموزي شركت بيسكوئيت گرجي

گزارش كارآموزي شركت بيسكوئيت گرجي

كارآموزي شركت بيسكوئيت گرجي

فهرست عناوين                                                  

مقدمه                                                                    

تاريخچه                                                                                                                                                                                                                  

اهداف  سيستم                                                                                              

Top chart                                

نقش هاي موجود در سيستم                              

فرايند سيستم                          

تشخيص محيط عملياتي

ارتباط با محيط خارج

ارتباط ميان موجوديتها

Tableموجوديتها

نمودار ERD

وابستگي هاي تابعي وFDDمربوط به مواد اوليه

ساده سازي FDDِمواد اوليه

وابستگي هاي تابعي وFDDمربوط به دستگاه

ساده سازي FDD دستگاه

وابستگي هاي تابعي و FDDمربوط به محصول

ساده سازي FDD محصول

نرمالسازي FD مواد اوليه

نرمالسازيFDدستگاه

نرمالسازيFD محصول

مقدمه:

با توجه به پذيرش سيستم توليد به عنوان موضوع پروژه بعد از مشورت با اعضاي گروه سيستم توليد كارخانه ي گرجي را جهت بررسي انتخاب كرديم با توجه به وسعت كارخانه و تنوع محصولات و جهت انتخاب موضوع واحد و جلوگيري از پراكنده شدن موضوع سيستم توليد بيسكويت به عنوان اصلي ترين محصول كارخانه مورد بررسي قرار گرفت.          

تاريخچه:

شركت گرجي در سال 1340 تاسيس گرديده است در ان زمان اين كارخانه تنها داراي يك خط توليد بوده كه فقط تعداد محدودي بيسكويت را توليد كرده است اما به تدريج و با افزايش اعتبار در سطح رقباي داخلي و استقبال عمومي از محصولات اين شركت خطوط توليد افزايش پيدا كرده و امروزه با 3 خط توليد بيسكويت و همچنين سالنهاي توليد شكلات،ويفر، اسنك مشغول توليد ارزنده اي در كشور مي باشد هم اينك اين شركت در خط توليد در حدود 380 پرسنل فعال دارد كه در حدود 15 از اين افراد به عنوان مسئول فني در حال فعاليت هستند و كاركنان به صورت شيفت هاي 8 ساعته در طول شبانه روز مشغول به توليد مي باشند همچنين اين شركت در حال توليد شكلات صبحانه به صورت ازمايشي است.

شركت گرجي در حال حاضر با 45 سال سابقه كار مستمر و حضور موثر و فعال

در صنعت توليد بيسكويت به طور ميانگين در روز بيش از 30 تا35 تن

بيسكويت توليد مي كند كه اين ميزان توليد داراي تنوعي در حدود 20 نوع از

انواع بيسكويت است.

اهداف سيستم :

شركت گرجي داراي اهدافي همچون اشتغال زايي،خودكفايي در داخل كشور از نظر تامين نياز هاي غذايي مردم و بي نيازي از توليدات خارجي و... است و براي رسيدن به تمامي اهداف برنامه اي تهيه و تدوين شده كه به طور ماهانه و سالانه نياز بازار را ارزيابي كرده و هماهنگي تنگاتنگي بين خطوط توليد و سيستم فروش وجود دارد و اينك اهداف داخلي كارخانه: با توجه به صحبتي كه با مدير برنامه ريزي كارخانه صورت گرفت دريافتيم كه مهم ترين هدف داخلي سيستم توليد كارخانه توليد محصولات با كيفيت بالا جهت حفظ و اقزايش مشتري در درجه ي اول و تا حد امكان به صرف بودن توليد در درجه ي دوم است البته تنوع محصولات نيز در دستور كار قرار دارد.

نقشهاي موجود در سيستم

در قسمت توليد نقش هاي متفاوتي وجود داشت كه هر يك به همراه مختصري از وظايف ان بيان مي شود:

رئيس ساخت بيسكويت: نماينده اي از مدير عامل كه وظيفه ي رياست بخش ساخت اين محصول خاص را به عهده دارد و تمام مسئوليتهاي اين بخش بر عهده ي اوست.

رئيس بسته بندي بيسكويت:

ناظر بر مراحل بسته بندي كه وظيفه ي پيگيري تعمير وسايل فرسوده و طرحهايي بري مكانيزه شدن سيستم بسته بندي  را برعهده دارد.

سرپرست ساخت:

بعنوان نماينده اي از رئيس ساخت بطور مستقيم بر مراحل توليد نظارت دارد و واسط ميان رئيس ساخت و كارگران است.

سرپرست بسته بندي:

واسط ميان رئيس بسته بندي و كارگران بخش بسته بندي و منتقل كننده ي گزارش كار روزانه به رئيس بسته بندي .

آمارگر كارگاه بيسكويت:

كليه ي اعدادو ارقام بخش توليد توسط او ثبت مي شود تا براحتي بتوان روند پيشرفت توليدات را پيگيري و در صورت مشاهده ي سير نزولي راهكار هاي لازم را ارائه كرد.

مسئول شيفت 3،2،1:

بر هر يك از شيفت ها 1 مسئول نظارت دارد كه ناظر بر تعداد كاگران شاغل در هر شيفت ساعات تعويض كارگران . اضافه كاري و... است .

 فرايند سيستم:

فرايند تهيه ي بيسكويت طي 5 مرحله انجام مي گيرد:

تهيه ي خمير- قالب گيري - پخت- سرد كردن و بسته بندي

مرحله ي اول:تهيه ي خمير

آرد به صورت فله تخليه مي شود و سيستم توزيع آرد و شكر به صورت اتوماتيك است يعني طبق برنامه اي كه به وسيله ي كامپيوتر به دستگاه داده مي شود و طبق فرمولاسيون آرد و شكر را برداشته و مخلوط مي كند و شكر نيز كه در ابتدا به صورت كريستالي(دانه درشت) مي باشد اول آسياب شده و به صورت پودر درآمده و سپس براي تهيه ي خمير انتقال مي يابد.

مواد تشكيل دهنده ي خمير بيسكويت ، آرد،شكر،روغن جامد، و افزودني هايي مانند موادي كه باعث غني شدن مي شوند مانند لبنيات،شير خشك، عصاره ي مالت و... است.

در اين مرحله مواد اوليه وارد فيلتر ها مي شوندو از درون 2 سيلو كه در قسمت بالاي سالن قرار دارد تخليه مي گردند همچنين اتاق توزيع كوچك ديگري در سالن وجود دارد كه مواد اوليه ديگر (افزودني ها) مربوط به هر نوع بيسكويت را به صورت دستي وارد خمير مي كند  سپس مواد اوليه وارد دستگاه ميكس شده و طي 2 يا 3 مرحله خمير تهيه مي شود.3 خط بيسكويت وجود دارد كه هر كدام براي تهيه دسته ي خاصي از آنها به كار مي رود.

در خط شماره ي 4 خمير در 3 مرحله به صورت ورقه اي نازك در مي ايد كه براي اين امر در هر مرحله خمير از بين دو غلتك كه در خلاف جهت هم مي چرخند عبور مي كند

یادگیری زبان گرجی یک تجربه فرهنگی و زبانی منحصر به فرد است که به تلاش و اراده فرد بستگی دارد. این زبان، که در کشور گرجستان به عنوان زبان رسمی شناخته شده است، یک سیستم حروف‌الفبای خاص به نام "مخفف" دارد که بر اساس الفبای گرجی نوشته می‌شود. روش یادگیری زبان گرجی متنوع هستند، می‌توانید از منابع متنوعی مثل کتب آموزشی، دوره‌های آنلاین، و روش‌های تعلیمی تعاملی استفاده کنید. علاوه بر این، مهم است که به گوش دادن به موسیقی گرجی، تماشای فیلم‌ها و مشارکت در گفتگوهای زبانی گرجی نیز اهتمام بیشتری بپردازید. تمرین مکرر این مهارت‌ها باعث بهبود تلفظ، درک مطلب، و مهارت‌های گفتاری شما در زبان گرجی می‌شود.

 

برای تسلط بر زبان گرجی، مفید است که با جوانب فرهنگی گرجستان نیز آشنا شوید. شرکت در جشنواره‌ها، مراسم محلی، و تجربه زندگی با مردم محلی می‌تواند به درک عمیق‌تر از زبان و ادبیات گرجی کمک کند. همچنین، ایجاد ارتباط با افراد متخصص و بومی زبان گرجی نیز می‌تواند به شما در یادگیری اثربخش زبان کمک کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.