چگونه مي توان رعايت بهداشت مدرسه را در دانش آموزان تقويت كرد؟
چكيده
مقدمه: تعليم و تربيت در شرايط ايمن و بهداشتي موجب افزايش تمركز ،اشتياق و دقت در يادگيري مي شود لذا دانش بهداشتي بايد از آوان كودكي آموخته شود.در اين راستا هر كونه اقدام به منظور تامين سلامت جسمي ،رواني ،اجتماعي دانش آموزان از جمله وظايف وزارت آموزش و پرورش مي باشد.
روش بررسي: اين پژوهش يك يررسي مشاهده اي است كه در مدرسه راهنماي توحيد واقع در كوي امير منطقه تبادكان انجام شده است.دادها از طريق مصاحبه با مدير مدرسه و مشاهده مستقيم توسط پژخشگر جمع اوري شده است .
ياقته ها: بعداز تشكيل كلاس هاي آموزش خانواده بهداشت فردي دانش آموزان بهتر شده و دانش آموزان با خواندن پمفلت ها بهداشتي بيشتر از خودشان مراقبت كردند.
نتيجه:نتايج اين بررسي نشان داد كه خانواده ها اطلاعات دقيقي از بهداشت ندارندو همچنين دانش آموزان با تشويق بهتر به رعايت بهداشت عمل مي كنند.
مقدمه
:يكي از مهمترين راه هاي ارتقا بهداشت و سلامت دانش آموزان اجراي پروژه هاي مختلف آموزشي بهداشت با تكيه بر مشاركت فعال آنان در فعاليت هاي مختلف بهداشتي است از سوي ديگر تحقق هدفهاي بهداشت مدارس مستلزم دخالت ،مشاركت و همسويي خانه ،مدرسه، مراكز بهداشتي – درماني و جامعه است.
در عصر كنوني يا عصر اطلاعات و ارتباطات ،دانستني ها و اطلاعات بهداشتي مي توانند نقش مهمي در پيشرفت كشور داشته و موجب كاهش فاصله تكنولوژي ما با ساير كشور هاي توسعه يافته شود.
ارتقاي سطح آگاهي بهداشتي ، نقش مهم در تغيير بينش و عملكرد افراد جامعه دارد لذا هر گونه سرمايه گذاري در اين زمينه تاثير چشمگيري در آهنگ رشد و پيشرفت جامعه خواهد داشت.
فهرست مطالب
چكيده۴
توصيف وضعيت موجود:۵
جدول يك.. ۶
اهميت وضرورت تحقيق.. ۶
تعريف واژگان(۱)۷
چگونه. ۷
توان. ۷
رعايت.. ۷
بهداشت.. ۷
محيط.. ۷
مدرسه. ۸
تقويت كردن. ۸
(گردآوري شواهديك):۸
يافته هاي علمي.. ۱۰
تعريف بهداشت مدارس.. ۱۰
تاريخچه بهداشت مدارس در كشورهاي مختلف.. ۱۰
تاريخچه بهداشت مدارس و تحولات سازماني آن در ايران. ۱۱
پيشنه تحقيق:۱۲
۱- بررسي وضعيت شاخص هاي بهداشت محيط مدارس ابتدايي ناحيه يك ساري در سال ۱۳۸۷. ۱۲
۲- مقايسه وضعيت بهداشت محيط مدارس ابتدايي دولتي نواحي مختلف شهر اصفهان در سال ۱۳۸۷-۱۳۸۶٫ ۱۳
تجزيه و تحليل پيشينه تحقيقات.. ۱۴
ارايه راه حل جديد موقت.. ۱۵
شيوهاي اجراي راه حل جديد. ۱۵
گردآوري شواهد ۲. ۱۶
جدول ۲٫ ۱۷
تفسير و تحليل. ۱۸
نتيجه گيري.. ۱۸