طرح كارافريني شركت توليد آب معدني و خدمات رساني
طرح كارافريني شركت توليد آب معدني و خدمات رساني
خلاصه شركت:
اين شركت در سال 1381 تاسيس گرديده است . شركت فوق در پي آن است كه توليد آب معدني وخدمات رساني آن را مدنظر قرار دهد.
اضداد و اعضاي شركت عبارتند از:
مديريت | كارشناس | تكنسين | كارگر ماهر | كارگر ساده | كل كاركنان |
1 | 4 | 3 | 10 | 15 | 45 |
زمين وساختمانهاي شركت به متر مربع عبارت است از:
زمين | سالن توليد | كل انبارها | كل زيربنا |
5500 | 1000 | 350 | 1585 |
ابتداي ورود شركت اتاق نگهباني ميباشد وبعد از عبور از محوطه وفضاي باز شركت به ساختمانها وسوله هاي اداري و تشكيلاتي مي رسيم كه هر بخش فعاليت مربوط به خود را داراست مانند: دفتر امور اداري، اموركارگزيني، بازاريابي و...
مالكيت شركت:
مالكيت اين شركت بر عهده 2 نفر از سهامداران ميباشد كه هر يك به ميزان مساوي سرمايه گذاري كرده اند و به نسبت مساوي از سود بهره مند ميشوند.
خلاصه هزينه هاي سرمايه گذاري جهت راه اندازي شركت:
ازآنجايي كه اجراي طرح از نظر وجه سرمايه گذاري در خور توجه است حمايت مالي به صورت جدي از اين صنعت نه تنها لازم است بلكه ضروري ميباشد و كمكهاي مالي ميتواند به صورت ارائه تسهيلات بانكي ارزان قيمت، كاهش نرخ ماليات، ارائه امكانات زير بنايي طرح به صورت يارانه اي، طولاني كردن باز پرداخت تسهيلات بانكي، كمك درشناساندن محصول در بازارهاي جهاني ميباشد
اقلام اصلي | مبلغ به ميليون ريال |
سرمايه گذاري ثابت | 000/500/714 |
سرمايه گذاري در گردش | 000/100/47 |
زمين | 000/000/230 |
ساختمان | 000/800/252 |
تجهيزات | 000/800 |
هزينه هاي فني وتاسيسات | 000/800/81 |
پيش بيني نشده | 000/400/8 |
جمع كل | 000/400/335/1 |
نرخ بازده مالي (درصد) شركت به شرح زير است
بدون واحد | واحد 30% سرمايه گذاري ثابت | واحد 60% سرمايه گذاري ثابت | ||
| سود 15% | سود 25% | سود 15% | سود 25% |
0/38 | 2/35 | 1/33 | 4/32 | 3/28 |
مكان شركت وتسهيلات آن:
شركت مذكور واقع در تهران كيلومتر 15 جاده مخصوص ميباشد
تسهيلات شركت عبارت است از دسترس به اتوبان وبزرگراه
از تسهيلات ديگر مجهز بودن شركت به وسايل حمل ونقل سريع جهت حمل آب معدني به سراسر نقاط تهران ميباشد
خدمات شركت:
شركت فوق خدمات بسياري را ارائه ميكند كه عبارت است از:
1-اب معدني گاز دار: آبي است كه پس از تصفيه هاي لازم وبسته بندي مقدار گاز آن برابر با مقدار گازي باشدكه آب در مظهر چشمه دارد
2-آب معدني بدون گاز: آب معدني است كه پس از تصفيه و بسته بندي فاقد گاز كربنيك مازاد به مقدار لازم جهت نگاهداري املاح بي كربنات موجود و يا گازهاي ديگر باشد
3-آب معدني گاز دار شده: آب معدني است كه پس از تصفيه هاي لازم ازمنبع ديگري گاز كربونيك به آن اضافه شود
مقايسه رقابتي:
شركت هاي رقيب درصدآن هستندكه فعاليت هاي خود را در زمينه كيفيت وقيمت آ بمعدني بهتر كنند. شركتهايي كه با شركت آب معدني دماوند رقابت مي كنند عبارتند از :آب معدني ايران، آب معدني سپيدان و..
همه شركتهاي ذكر شده به دنبال رضايت مشتري مي باشند
يكي از دلايل موفقيت شركت آب معدني دماوند به دليل رعايت كردن استاندارهاي ملي وكسب استانداردهاي مختلف ISO ميباشد
نوع، شماره و موضوع استانداردهاي تدوين شده شركت به قرار زير است
رديف | شماره استاندارد | موضوع استاندارد |
1 | 2591 | ويژگيهاي وحدمجاز آب معدني طبيعي |
2 | 2441 | آب معدني طبيعي قابل شرب |
3 | 2606 | آئين كار به منظور بهره برداري از آبهاي معدني طبيعي آشاميدني |
زمينه ها وامكانات فروش:
شركت مذبور براي پيشرفت در زمينه فروش بسياري از فعاليت ها را در زمينه چاپ بروشور وتبيلغات به انجام رسانده است مانند:تبليغات در راديو وتلويزيون وروزنامه و.. يكي از ايده هاي منحصر به فردي كه در زمينه تبيلغات از طرف يكي از كارشناسان ارائه شده اين بودكه تبليغ آب معدني به تصوير كشيده شود
مثلا: تلويزيون فردي را نشان مي دهد كه تشنه جرعه اي آب است و در همان لحظه آب معدني نشان داده شود و با ذكر خصوصيات و ويژگي هاي آن تبليغ به پايان رسد از ديگر تبليغاتي كه در زمينه آب معدني انجام شده است نصب تابلو بزرگي ميباشد كه در يكي از بزرگراههاي اطراف شركت نصب شده است كه چندي از فوايدآن معدني ذكر شده است
نحوه اجراي فعاليت يا ارائه خدمات:
شركت براي خدمات رساني به مشتريان از افراد مجرب وكارشناس منابع طبيعي بهره گرفته است همانطور كه قبلا هم ذكر شده شركت فوق داراي 4 نفر كارشناس مي باشدكه اين افراد تا حدود زيادي توانسته اند در زمينه خدمات واجراي فعاليت موثر وكارا باشند.
نحوه فعاليت كارشناسان بدين ترتيب است كه هر كارشناس با توجه به مهارت وفكر وايده خويش نظرات خود راعنوان ميكند و مديريت شركت پس از بررسي نظرات بهترين آن را اجراي فعاليت شركت انتخاب ميكند.
تكنولوژي:
يكي از مزيت هاي اين شركت استفاده از تكنولوژي هاي جديد ميباشد چنانكه در حال حاضر دستگاه جديدي را خريداري كرده است كه جهت تصفيه آب كاربرد دارد توليد و بسته بندي آب معدني در كليه جهان از يك تكنولوژي واحد برخوردار است هر چند كه ميزان اتوماسيون ماشين آلات مورد استفاده ممكن است با هم متفاوت باشد.
شركت آب معدني كوهسار از تكنولوژي تك مرحله اي و يا مرحله اي استفاده ميكند در روش تك مرحله اي عملا ماشين آلات با ميزان توليد در ساعت كمتري نسبت به ماشين آلات با ميزان توليد در ساعت كمتري نسبت به ماشين آلات دو مرحله اي كار مي نمايند.
از مهم ترين نقاط قوت ماشين آلات دو مرحله اي امكان ذخيره سازي پري فرم توليد شده ميباشد كه در زمان مورد نياز به قسمت توليد بطري هدايت ميگردد.
اين دو روش توليد نسبت به روش هاي قبلي به فضاي كمتري از نظر نگاهداري بطري نياز دارد در صورتي كه در روش تك مرحله اي ميزان انرژي الكتريكي مورد نياز جهت توليد با توجه به يك مرحله اي بودن آن كمتر ميباشد
خدمات آينده
شركت آب معدني كوهسار قصد دارد در آينده محصولات ديگري را ارائه دهدكه عبارتند از: نوشابه گاز دار- ماء الشعير –دوغ و...
اگر شركت بتواند اين چند محصول را در آينده خدمات دهد ميتواند سهم بازار بيشتري را به خود نسبت دهد.
خلاصه تجزهي وتحليل بازار:
بازار اين نوع محصول بيشتر در فصول گرم رايج ومتداول است وسهم بازار بيشتري را كسب ميكند
اين شركت از آغاز فعاليت خود سهم بازار زيادي را تحت سلطه خود درآورده است وروند رو به رشدي را پشت سر گذاشته است
ارائه يك نمودار به طور خلاصه در زير آمده است
سال | فروش واقعي برحسب بوكس |
81 | 850 |
82 | 870 |
83 | 890 |
84 | 930 |
بخش بندي بازار:
بيشتر سهم بازار را عمده فروشان به عهده دارند و بعد خرده فروشان و.... بيشتر افراد جوان خصوصا ورزشكاران خواستار آب معدني مي باشند و آن را مصرف مي كنند
ازنظر جنسيت تمايل زنان به آشاميدن آب معدني بيشتر از مردان ميباشد
افرادي كه در محيط كار هستند- دانش آموزاني كه مشغول به تحصيل هستند وافراد ديگر آب معدني مصرفي مي كنند
پيش بيني فروش:
سال | سهم بازار | فروش واقعي | فروش |
81 | 000/000/15 | 850 | 000/000/750/12 |
82 | 000/000/18 | 870 | 000/000/660/15 |
83 | 000/500/19 | 890 | 000/000/355/17 |
84 | 000/000/24 | 930 | 000/000/320/22 |
000/000/100/29=970×000/000/30= پيش بيني فروش
سود وزيان ساليانه به قرار زير است:
(ارقام به ميليون ريال است)
شرح موضوعات | سا ل اول | دوم | سوم | چهارم |
فروش خالص | 0/450 | 0/510 | 0/600 | 0/600 |
ارزش مواد اوليه | 4/1 | 6/1 | 8/1 | 8/1 |
حقوق ودستمزد | 5/157 | 9/159 | 6/163 | 6/163 |
آب و برق وسوخت | 1/12 | 3/13 | 1/15 | 1/15 |
تعمير ونگهداري | 2/19 | 4/21 | 7/24 | 7/24 |
هزينه هاي پيش بيني نشده | 4/8 | 6/8 | 9/8 | 9/8 |
استهلاك ودارايي ثابت | 3/38 | 3/38 | 3/38 | 3/38 |
بهاي تمامي شده كالاي ساخته شده | 8/236 | 1/243 | 4/252 | 4/252 |
جمع هزينه هاي عملياتي | 8/8 | 7/9 | 1/11 | 1/11 |
جمع هزينه هاي غيرعملياتي | 0/17 | 0/17 | 5/10 | 5/10 |
سودو زيان ويژه | 5/187 | 3/240 | 9/325 | 9/325 |
نقطه سربه سر شركت به قرار زير است:
فروش به ميليون ريال | هزينه ثابت | هزينه متغير | نقطه سر به سر | ||
| ميليون ريال | درصد داخلي | ميليون ريال | درصدداخلي | درصد |
0/600 | 7/209 | 0/100 | 0/72 | 6/99 | 7/39 |