مقاله خط مونتاژ موتور نيسان

سيما فايل دانلود مقاله گزارش كارآموزي پروژه نمونه سوال

مقاله خط مونتاژ موتور نيسان

۷ بازديد

مقاله خط مونتاژ موتور نيسان

مقاله خط مونتاژ موتور نيسان

مقاله خط مونتاژ موتور نيسان

مقدمه

شركت نامكو مونتاژ كننده انواع موتور مورد نياز شركت مگاموتور مي‌باشد كه اقدام به استقرار استاندارد 16949 ISO/TS  جهت محصولات خود نموده است لذا مديريت محترم عامل شركت نامكو استقرار و پياده سازي اين استاندارد را از برنامه‌هاي استراتژيكي شركت معرفي نموده‌اند.

استقرار اين استاندارد بعهده نماينده مديريت مي‌باشد.

معرفي استاندارد 16949 ISO/TS

اين استاندارد، استاندارد سيستم مديريت كيفيت و خاص صنايع خودروسازي است.

الزامات اين استاندارد  مكمل الزامات و يا خواسته‌هاي مشخص شده براي محصول است هدف از اين استاندارد تكوين يك سيستم مديريت كيفيت به منظور ايجاد بهبود مداوم تاكيد بر جلوگيري از شكست، كاهش انحرافات و تلفات در زنجيره تامين است. اين استاندارد ديدگاه فرآيند گرايي دارد، بدين معنا كه براي كاركرد اثر بخش يك سازمان فعاليت‌هاي مختلفي انجام مي‌پذيرد كه با يكديگر در ارتباط و تعامل هستند فعاليتي كه با استفاده از منابع و با مديريت آن ورودي‌ها را به خروجي‌ها تبديل مي‌كند به عنوان فرآيند در نظر گرفته مي‌شود. بكارگيري سيستمي از فرآيندها در درون يك سازمان همراه با مشخص كردن و تعامل اين فرآيندها و مديريت نمودن آنها رويكرد فرآيندگرا ناميده مي‌شود.

استاندارد 2002: 16949  ISO/TS  شامل هشت بند اصلي مي‌باشد كه عبارتند از:

1- هدف و دامنه كاربرد.

2- مراجع قانوني.

3- اصطلاحات و تعاريف.

4- سيستم مديريت و كيفيت.

5- مسئوليت مديريت.

6- مديريت منابع.

7- پديدآوري محصول.

8- اندازه‌گيري و تحليل و بهبود.

3- خلاصه‌اي  از گزارش:

گزارش فوق براي خط مونتاژ موتور نيسان نوشته شده است كه متشكل از چندين ايستگاه اصلي و فرعي مي‌باشد.

بدين صورت كه در هر كدام از ايستگا‌ه‌ها قطعه‌اي از موتور مونتاژ شده و در پايام خط توليد موتور تكميل و به اتاق تست برده مي‌شود.

يادآوري مي‌شود كه موتور نيسان براي مدل‌هاي متفاوتي مونتاژ مي‌شود مانند 140. 160 . ARIC .

مرحله مونتاژ: كپه شاتون

1) چرخاندن بلوك سيلندر بطوريكه سطح قرار كارتل به سمت بالا باشد.

2) تنظيم ياتاقان متحرك مونتاژ شده بر روي دسته شاتون با ابزار مخصوص

تذكر1: در هنگام مجموعه پيستون و شاتون در ايستگاه حكاكي احتمال جابجايي كپه شاتون وجود داشته و لازم است قبل از مونتاژ كپه شاتون كنترل و تنظيم شود.

تذكر 2: هنگام مونتاژ كپه هاي متحرك روي شاتون بايد دقت نمود كه شماره هاي حك شده روي شاتون و كپه در يك سمت قرار گيرد.

تذكر3: بعد از مونتاژ كپه هاي متحرك به آرامي ضربه اي به كپه ها بايد وارد نمود ( در صورت نياز)

تذكر 4: قبل از مونتاژ كپه هاي 1و2و3و4 بايد سطح ميل لنگ (محل نصب كپه ها) روغنكاري شود.

مواد مصرفي:     SAE10W30     cc6

مواد مصرفي مطابق جدول ارائه شده واحد مهندسي مگاموتور

3) برداشتن كپه هاي متحرك از پالت مربوطه و نصب بر روي ميل لنگ در محل مربوطه خود

4) مونتاژ كپه هاي متحرك 1و2و3و4 هر كدام بوسيله دو عدد مهره (پيچ) با گشتاور kgm 7/4-8/3

مونتاژ پيچ ها توسط دستگاه مولتي هد برقي صورت مي گيرد.

5) چرخاندن ميل لنگ با ابزار مخصوص به جهت اينكه ميل لنگ و شاتون و پيستون هيچگونه مشكلي نداشته باشد.

توجه

1- كنترل داشتن ياتاقان متحرك در قسمت دسته شاتون

2- كنترل جابجا نشدن ياتاقانها در قسمت دسته موتور  قرار داشتن ناخني ياتاقان در شيار مربوطه بر روي دسته شاتون.

3- كنترل جابجا نشدن كپه هاي شاتون در يك دستگاه موتور با موتور ديگر

4- كنترل از نظر جابجا مونتاژ ننمودن كپه ها در يك دستگاه موتور

5- كنترل لقي محوري بين شاتون و ميل لنگ- ميزان لقي محوري شاتون و ميل لنگ 4/0-2/0 ميلي متر بايد باشد.

6- كنترل از صحت عملكرد پيستون و ميل لنگ

7- اطمينان از عملكرد دستگاه مولتي هد و بالا نبودن ترك پيچها و توجه به چراغ خطا در صورت اعلام خطا از سوي دستگاه مورد نظر.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.